Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Träningsvärken from hell

Publicerad 2013-09-04 10:23:27 i Allmänt

Igår tränade jag Bodypump efter jobbet. För ett tag sen nämnde jag för en kollega att jag var sugen på att prova på Bodypump och undrade om hon provat det. Hon hade gjort det många gånger och sa att vi kunde köra ett pass tillsammans så skulle hon visa mig lite vad som krävs så igår gjorde vi det.
Det var himla tur att hon var med för det var en väldans massa vikter och saker man skulle plocka på sig innan passet började och jag hade inte haft nån aning om vad som behövts annars.
 
 
Vet inte om jag tyckte det var speciellt kul men det är nog skitbra träning då alla stora muskelgrupper tränas med låga vikter men med många repetitioner. När det hade gått 10 min så var jag helt slut och längtade tills det var över...men på nåt sätt tog jag mig igenom resterande 50 min trots skakande muskler och ömmande knän.
Efteråt var benen eller ja hela kroppen egentligen som kokt spagetti...benen lydde inte riktigt när jag gick i trappor.
 
Idag har jag då träningsvärken from hell i hela kroppen och det gör ont att ställa mig upp, sätta mig ner, lyfta armarna ja i princip när jag gör allt annat än sitter helt still. Känner mig som om jag vore 80år. På ett sätt är det väl visserligen gött med sån träningsvärk för då vet jag att träningen tagit och även om jag nu säger att jag aldrig kommer göra Bodypump igen så kommer jag nog ändra åsikt när värken är borta.
 
Tycker det är kul att utmana mig själv och prova nya träningsformer och se vad jag klarar. I söndags hade jag ett pass MRL (mage,rumpa,lår) inbokat men då jag tränade tidigt på morgonen och sen var bakistrött resten av dagen hoppade jag över det. Bokade in mig på MRL på söndag igen och då ska jag prova det.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-09-04 11:31:17

Har kört bodypump ett par gånger och vet precis vad du menar :) För mig är dock alltid träningsvärken värst dag 2.. Hoppas det inte är samma för dig ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela