Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Another first

Publicerad 2014-09-09 12:28:11 i Allmänt

I helgen köpte jag mig en ny cykel =) Jag har funderat på det ett bra tag och har väl visserligen sagt till mig själv att jag skulle köpa en när jag fått ett jobb men eftersom det verkar dröja och rean började ta slut så bestämde jag mig för att köpa en ändå.
Vi va i lite olika cykelaffärer i början av veckan och hittade flera fina cyklar men det va en jag inte kunde sluta tänka på under veckan så i lördags åkte jag och köpte den.
Vad passar mig bättre än en lila cykel med ceriserosa, vita och turkosa detaljer?? Trots att den heter Tove stod det Therése på den =) Är väldigt nöjd med mitt köp.
Igår skulle jag till frisören och färga håret och eftersom jag köpt en deal på Lets Deal blev låg frisören i Sandarna i Majorna. Jag tog cykeln och gjorde något jag aldrig gjort förut: cyklade genom stan men också så blev det nästan 2 mil tur och retur och så långt har jag aldrig cyklat förut :) Det gick alldeles utmärkt tack vara nya cykeln!
 
Här är resultaten av cykelturen och här är resultatet av besöket hos frisören:
Syns kanske inte jättestor skillnad på bilderna förutom att det är krusigt före och rakt efter. Men jag klippte lite grann och färgade det ganska mycket mörkare så det är nu en mockafärg med lite rött i. Blev väldigt bra.

Idag stortvättar jag så får se om jag kommer iväg på en promenad i eftermiddag eller om det börjar ösregna. Kan lova att benen dock är rätt stumma efter cyklingen i backa Göteborg igår.

Kommentarer

Postat av: Susanna Maria J

Publicerad 2014-09-09 12:33:05

Vad fint ditt hår blev :D

Svar: Tack så mycket :)
theswedestgirl

Postat av: Maria Håkansson

Publicerad 2014-09-09 14:01:23

Jätte snygg i håret! Cool cykel :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela