Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Nytt rekord =)

Publicerad 2014-09-01 15:05:49 i Allmänt

Efter en helg med både kräftskiva och kalas så kände jag att denna vecka måste kickas igång ordentligt så jag tog mig till Skatås och gick/sprang 8:an där. Än så länge så orkar jag inte springa några långa sträckor men jag har iaf börjat att springa lite så jag varvar att pw:a och springa.
 
Idag var himlen klarblå och solen sken och jag hade spåret nästan helt för mig själv förutom några pensionärer som i sakta mak stavgångade.
Det peppade mig att jag sprang/gick förbi dem allihop. Det peppade mig så mycket att jag satte personligt rekord med hela 5 min på 8 km =) Jag sprang mycket mer idag än jag gjort tidigare gånger. Vissa springsträckor kändes förjävliga medan andra faktiskt gick ganska lätt =)
Jag jagar inga siffror och är säkert superlångsam jämfört med många andra men det skiter jag i för jag är glad att jag nu vågar springa och att trots att lungorna brände och benen kändes stumma så fortsatte jag!
 
Förra veckan köpte Erik en bok om träning skriven av Kalle Wahlström (en skön snubbe som ledde programmet "Svett och Etikett" på SVT i våras). Hans inställning till träning är att allt är bättre än inget och att tränar gör man för att kunna äta det man vill och att man ska börja NU och inte när man fått de där tajtsen man beställt på internet. Han säger att det finns två typer av människor när det kommer till träning och det är träningsmänniskorna som lever och andas träning och så finns det de människor som tränar. Jag kommer aldrig bli en träningsmänniska men jag vill verkligen vara (och är kanske på god väg att bli) en människa som tränar =)
Tycker det va en rolig och läsvärd bok med sund syn på träning =) Med tanke på mitt inlägg i förra veckan om att jag gör allt eller inget så har jag nu bestämt mig för att satsa på att få till träningen och inte fokusera så extremt mycket på kosten. Jag vet att kosten är en väldigt viktig del om man vill gå ner i vikt men jag tänker att om jag lägger fokus på att träna så kommer jag inte vilja stoppa i mig onyttigheter för då är ju träningen i princip ogjord. Därför ska jag bara tänka på att äta varierat och bra mat lagad från scratch (vilket vi allra oftast gör) och utesluta socker i allra största möjliga mån så hoppas jag att jag får resultat.
Ha det gott! /T
 

Kommentarer

Postat av: Maria Håkansson

Publicerad 2014-09-01 15:22:06

Bra jobbat! Skönt att läsa att du har mera energi och är mer glad och positiv nu. Det sista du skrev stämmer faktiskt, iaf på mig. När jag tränar blir jag sällan sugen på onyttigheter jämfört de perioder då jag inte tränar och håller igång.

Postat av: jp

Publicerad 2014-09-01 16:56:28

Grymt jobbat! Kalles tatuering på magen är också nåt som är fantastiskt. Vi kanske kan ses i veckan?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela