Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

I kicked ass yesterday

Publicerad 2013-11-28 14:29:20 i Allmänt

Igår körde jag det 3e passet med PT'n och det var ett riktigt tufft pass! Jag körde på stenhårt och idag har träningsvärken kommit som ett brev på posten och värre lär den bli. Men träningsvärk är nog den enda värk jag tycker om att ha. Det betyder ju att träningen verkligen tagit och att kroppen jobbar =)
I onsdags förra veckan gjorde jag det första passet med PTn och då körde jag en liggande benpress övning och hade då 70kg igår (efter att ha gjort många utfallssteg) la hon på ytterligare 30kg, jag gjorde den alltså med 100kg. Det kanske inte är mycket för många men för mig är det otroligt att jag orkar göra övningar med så mycket vikt =)
Jag är väldigt nöjd med valet av PT (har ju inte att jämföra med så vet inte hur andra är) men hon peppar mig verkligen och säger att jag är mycket starkare än jag tror och att hon är imponerad över vilka vikter/många repetitioner jag orkar. När jag tränar med henne kommer mitt jävlaranamma fram. Eftersom hon helt fokuserar på mig så glömmer jag omvärlden och fokuserar själv bara på min egna träning. När jag tränar själv har jag ibland alldeles för fullt upp med att se ut som att jag vet vad jag gör så jag passar in och då blir träningen inte alls lika hård.
 
Jag kickade helt enkelt ass igår på träningen och är sjukt nöjd över prestation =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela