Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

5:2 dieten

Publicerad 2014-09-10 10:15:56 i Allmänt

Om man följer 5:2 dieten så innebär det att man fastar 2 dagar i veckan och äter typ som vanligt i 5 dagar. Detta vet ni säkert allihop.
 
Jag har dock min egna variant av 5:2 och då handlar det inte om kost (skulle nog aldrig klara av att fasta hela dagar) utan om sysselsättning. 5 dagar i veckan är långsamma, innehållslösa och ensamma medan 2 dagar (helgen) är mycket bättre.
 
Denna vecka (och kommande veckor) gapar kalendern helt tom utan några roliga saker på vardagarna att se fram emot. Jag önskade så innerligt att jag hade ett jobb att gå till så jag slipper känna den hopplöshet och håglöshet jag känner varje dag jag går hemma. Håller på att bli galen av detta men oavsett vad för jobb jag söker så får jag bara nej, nej och nej.
Vet att jag är långt från ensam om att vara arbetslös men nu har jag snart gått hemma i 6mån och ser inget slut på det... =(
 
Tur att jag börjar göteborgsguidekursen nästa vecka iaf. Då blir det ett litet avbrott i vardagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela