Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Mitt 2013

Publicerad 2014-01-02 14:03:06 i Allmänt

Jaha då har ytterligare 1 år passerat och vi har redan kommit in på 2014. Förra året var ett av det bästa och mest händelserika år i mitt liv, om inte det bästa :)
Jag tänkte nu göra en lite resumé av mitt år (precis som man ju bör göra om man har en blogg) =)
 
December/Januari:
Nyårsafton 2012 med min kärlek och ett gäng vänner :)
Februari:
First Aid Kit-konsert i Trollhättan med Erik och svärmor. Väldigt bra konsert!
 
Mars:
Vi började prata om att bli sambos och sprang på många lägenhetsvisningar över hela stan men hittade inget vi verkligen fastnade för.
 
April:
 Min lägenhet lades ut för försäljning och den såldes efter en förhandsvisning och jag fick ett pris jag var nöjd med =) Flyttpackningen började och jag såg fram emot att bli sambo.
 
Maj:
 Flyttlasset gick i mitten av maj och jag lämnade Kortedala för Linnéstaden och ensamhushållet för samboliv. En mycket bra månad :)
 
Juni:
I början av juni åkte vi en vecka till Mallorca och njöt av denna utsikt från balkongen. Vi hade en riktigt bra semester med massa god mat, gott vin och rundturer på ön. 
 
Juli:
Kanske var det semestern i juni eller rädslan för att hamna i sambosjukan som gjorde att vi beslutade oss för att gå med i Fitnessfighten från 1 juli. När jag vägde in mig fick jag en chock när vågen visade 115kg...trodde aldrig att jag vägde så mycket! Under juli tränade vi varje dag och vi va väldigt duktiga även med maten. Det resulterade i att jag tappade ca 5kg =)
Vi hade semester de sista veckorna av månaden men trots det skötte vi Fitnessfighten väldigt bra samtidigt som vi njöt av att vara lediga.
 
Augusti:
I augusti startade jag denna blogg för att jag ville få extra pepp att klara av min viktresa och sätta lite extra press på mig själv. Träningen och kosten gick fortfarande väldigt bra och jag började märka skillnad.
September:
 Denna bild gjorde min kompis åt mig för att visa mig att det faktiskt hade hänt en hel del, vilket jag själv inte riktigt insett. Den högra bilden är tagen i slutet av september.
 
Oktober:
 I oktober var vi återigen på en del lägenhetsvisningar men det var inte förrens vi såg denna som vi verkligen fastnade. En vecka efter visning skrev vi på kontraktet och längtan efter att få flytta in började (idag är det bara 3 veckor kvar) =)
Det var också i oktober jag råkade överanstränga mitt knä så jag fick en inflammation som gjorde att jag haltade runt i några veckor. Tyvärr blev det inte mycket träning under de veckorna, dock skötte jag kosten så vikten stod stilla.
November:
Jag fyllde 30 år och blev ordentligt firad av min älskling, familjen och vännerna. Av mormor och morfar fick jag lite pengar som jag valde att lägga på en PT. Jag valde ut en tjej som verkade bra och började träna med henne. Efter att ha varit "skadad" i några veckor var det skönt att återigen börja träna och hon är väldigt bra och jag lärde mig många nya övningar.
Denna tröja köpte jag i våras och då satt den ganska tajt...I november under ett PT-pass insåg jag att både tröja och byxor började bli förstora, detta efter att byxorna nästan gled av när jag hoppade hopprep. Jag hade nu totalt gått ner ca 10kg.
December:
I mitten av månaden stack vi från regn och rusk här hemma till solen och värmen på Teneriffa. Vi hade en mycket bra vecka där som på många sätt och vis va mycket nyttigare än semestern på Mallorca. Härligt att se att min/vår inställning till saker och ting har förändrats under de månader vi har hållt på med vår viktresa.
Julaftonen firade jag med min familj och på juldagen åkte jag till min svärfamilj och firade med dem. Nyår spenderade Erik och jag på tu man hand hemma där vi åt och gott drack gott.

Det har väl kanske blivit lite mycket av det goda under jul och nyår men det får det vara värt. Nu är det nytt år och nya tag ska tas.
 
Som sagt så har 2013 varit ett väldigt bra år och det har hänt massa roliga saker. Min högsta önskan på nyårsafton för 2 år sen va att jag skulle hitta någon att älska och bli älskad och sen dröjde det endast några få månader innan jag gjorde det. Då hade jag aldrig kunnat drömma om att ha det liv jag har idag.
 
De två stora höjdpunkterna under 2013 var när jag blev sambo och när vi skrev på kontraktet på vår finfina lägenhet i Strömmensberg.
En av de jobbigaste sakerna detta året va när jag ställde mig på vågen den 1 juli och insåg hur stor jag verkligen va och hur dum jag varit mot mig själv under alla år. Men även om det va skitjobbigt (och fortfarande är jobbigt, då jag fortfarande är stor) så är jag glad att jag gjorde det så att jag äntligen började jobba med mig själv och kämpa för mitt egna välbefinnande istället för att bara tröstäta.
 
Jag brukar inte ha några nyårslöften för jag vet att det är väldigt svårt att hålla dem men i år har jag faktiskt det. Jag lovar att jag under 2014 ska vara mycket snällare mot mig själv. Jag ska göra val som känns bäst för mig och inte alltid sätta alla andra före mig själv. I år ska bli mitt år, det ska bli året då jag når mitt viktmål och det ska bli året då jag äntligen kan känna mig nöjd när jag tittar i spegeln.
Har ni avlagt några nyårslöften?
 
Jag hoppas att ni kära läsare vill fortsätta att följa min blogg nu under 2014 och fortsätta att peppa mig så att jag kan nå mina mål. Än så länge har jag inte skrivit ner alla mål men jag ska fundera lite på dem och när jag är klar med det skriver jag ut dem här på bloggen.
 
Hoppas ni alla får ett toppenfint 2014, det är ni värda!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela