Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Träning med PT

Publicerad 2013-11-20 16:02:29 i Allmänt

I måndags träffade jag en PT på mitt gym för en konsultation för att se om jag skulle vilja träna med henne. Jag tyckte hon verkade väldigt bra och hon förstod mina mål och ambitioner samt min rädsla för att få ont i knät igen.
 
Först hade jag tänkt köpa 6 PT timmar för de kostar ändå 525kr/tim men efter att ha snackat med henne inser jag att på så få timmar kommer jag ju knappt ha lärt mig något alls och framförallt inte fått in någon rutin. Därför har jag bestämt mig för att det iaf får bli 12 tim nu. Känner jag sen att jag vill ha/behöver fler så kan jag ju alltid köpa till fler.
 
Idag ska jag så ha mitt första träningspass med PTn (är lite smått rädd kan jag säga). Har ingen aning om vad hon har tänkt att vi ska göra. Är lite rädd för att inte ha något flås alls eller göra bort mig totalt då jag är så okunnig inom detta men det är ju därför jag tar hjälp av en PT. Vi bestämde att vi ska träna tillsammans 2ggr i veckan så då blir det 3v nu innan min semester och jul och då får jag väl träna på egen hand de saker jag fått från henne.
 
Trots min lilla dumma rädsla är jag ändå peppad och taggad inför att komma igång igen och förhoppningsvis göra träning till en naturlig del av mitt liv =)
 
Så här ska jag försöka tänka under träningen och även imorgon när jag troligtvis har rejält träningsvärk.
That's so true!
 
Ha en bra träningsonsdag mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela