Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

I'm back!!!

Publicerad 2014-08-18 12:12:19 i Träning

Ja för nu får det fan va nog av ursäkter och annan skit. Nu var det ju väldigt längesen jag skrev här och mycket (eller kanske lite egentligen) har hänt sen dess.
 
Sedan 1 april är jag arbetslös och letar febrilt efter ett nytt jobb. Trodde förra veckan att jag hade chanserna på ett väldigt roligt jobb  men föll tyvärr på målsnöret...Att gå hemma arbetslös är väldigt jobbigt för mig (eller det är det väl för alla). Jag har gjort det i flera omgångar under åren och det påverkar mig alltid väldigt negativt. Jag tappar liksom tron på mig själv lite mer för varje gång jag får ett "nej tack" på ett jobb jag sökt. Och då får man ha i åtanke att tron på mig själv inte nånsin har varit speciellt hög så varje gång den minskar är det en katastrof.
 
Tyvärr stannade min viktnedgång av då jag tappade motivationen i vintras vilket också tog hårt på mitt självförtroende. I våras så promenerade jag mycket när det va så fint väder men det gav tyvärr inte mycket resultat, kan definitivt bero på att jag inte skötte kosten speciellt bra. Så kom sommaren och semestern och de flesta tankar på träning och kosthållning försvann i takt med att värmen kom och glass svalkade skönt.
 
Så hur ser det ut idag? Summa summarum så har jag gått upp lite från i vintras men är ändå ca 7kg lättare än jag va förra sommaren när jag började att träna och tänka på kosten. Så nu måste jag verkligen tänka att om jag klarade det då så ska fanimig klara det nu också. Nu har jag ju dessutom all tid i världen att ägna mig åt träning och kosten.
 
Efter en extremt jobbig helg av flera olika anledningar så känner jag att nä så här kan det inte fortsätta. Vad hjälper det att jag sitter hemma och tycker synd om mig själv? Det kommer varken ge mig ett jobb, en bättre kosthållning eller mer vältränad kropp så ni jävlar ska jag verkligen försöka ta tag i detta igen. Jag måste verkligen börja respektera mig själv igen och inse att jag är värd att må bra och att det är upp till mig att bryta den destruktiva bana jag slagit in på.
 
Idag är en ny vecka, semestern är slut men inte sommaren så när jag vaknade bestämde jag mig att idag är första dagen i resten av mitt liv och nu är det jag som pallrar mig ut på en promenad/löptur. Efter frukost så drog jag på mig träningskläderna och det blev 5km varav jag joggade ca 2 :) Har aldrig varit någon som springer så är imponerad att jag orkade så mycket och att jag orkade hålla det tempot.
 

Körde lite styrketräning efter promenaden/löpturen så nu är jag rätt trött i benen. Ska bli skönt med en dusch. Känns i vilket fall som en bra start på dagen och veckan =)
 
The ugly truth...så här ser jag ut idag...ska verkligen försöka jobba med att tycka om mig själv och behandla mig själv med respekt. Har alldeles för lätt att ta på mig allt som går fel och skylla på mig själv och är så mycket mer mån om att alla andra mår bra än om att jag gör det. Kanske dags att bli lite egoistisk?

Kram på er om det nu finns någon som vill läsa min blogg igen  =) Hoppas det så att ni kan hjälpa mig få upp motivationen och sparka mig i röven när jag behöver det!
 

Kommentarer

Postat av: JP

Publicerad 2014-08-18 12:27:20

I'm right here! :-)

Svar: Ja vi får ta en promenad igen tycker jag :) Blev ju aldrig att vi sågs under semestern.
theswedestgirl

Postat av: Maria Håkansson

Publicerad 2014-08-18 12:52:12

Du är fin som du är! Det spelar ingen roll om du väger 50 kg eller 100 kg! Den äkta styrkan sitter på insidan, inte i en vältränad kropp.

Svar: Tack Maria :)
theswedestgirl

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela