Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Första lektionen på kursen

Publicerad 2014-09-16 11:50:27 i Allmänt

Detta blir nog mitt första inlägg någonsin som inte handlar om varken träning eller kost men måste berätta om igårkväll. Då startade nämligen den guidekurs jag anmält mig till.
 
Jag cyklade dit med fjärilar i magen och med höga förväntningar. Kursen är på kvällstid, två kvällar i veckan och igår började vi det hela med en guidad busstur genom staden.
Vi åkte förbi de mest kända byggnaderna och sevärdheterna och även om jag visste vad allt va som vi såg så vet jag ju inte så mycket om varje sak (något jag nu hoppas lära mig).
 
Knäppte några bra bilder under bussresan.
Uppifrån Masthuggskyrkan ner mot Sjöfartsmuseet.
Poseidons rumpa =)
Solnedgång från Klippanområdet.
 
Visst är Göteborg vackert? Efter bussturen samlades vi i klassrummet och fick en introduktion och möjlighet att presentera oss för varandra. Vi va 10st i väldigt varierande åldrar och ursprung. Alla verkar dock ha samma intresse och verkligen gilla geografi och historia. Ser fram emot att lära känna kurskamraterna bättre och ha några att nörda ner mig i Göteborgskunskaper med =) Imorgon är nästa lektion och då är det en föreläsning om Göteborgs historia på schemat.
Tror och hoppas detta kommer vara en kanonkurs!

Kommentarer

Postat av: Susanna Maria J

Publicerad 2014-09-16 11:56:08

Fina bilder :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela