Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Vill ha semester NU!

Publicerad 2013-12-05 17:15:32 i Allmänt

För tillfället känner jag att energinivån är väldigt låg och jag har ingen ork till övers. Jag har haft svårt att somna (väldigt ovanligt för mig) och sovit dåligt de senaste nätterna och jag vet inte vad det beror på.
 
Just nu stormar det utanför fönstret och jag längtar bara härifrån till värme och sol. Är trött på vinterväder som inte ens är vinterväder utan bara råkallt (som det alltid är i Göteborg).
 
Jag längtar efter att få vara ledig och se nya platser och upptäcka nya saker och framförallt att bara få njuta av en hel vecka med min älskling! Nu har jag vara 4 jobbdagar kvar innan vi reser och det känns som en evighet. Dagarna segar sig fram och känner verkligen att jag behöver ett break från jobbet.
 
Men snart är det dags och så här ser väderprognosen för våra första semesterdagar ut:

Om en vecka har vi landat på Teneriffa och sitter säkert och äter våra första tapas för det ska vi äta många :) Längtar efter att äntligen få äta papas arrugadas med mojo rojo igen, min favorit från Lanzarote. Det är småpotatis som är kokta med skalet på i extremt salt vatten och sen med en röd paprika/vitlökssås. Så himla gott!
 
Vi ska bo i Los Gigantes på västkusten. Tydligen Teneriffas mest solsäkra och mest romantiska semesterort. Låter inte helt fel!
ÅH GE MIG SEMESTER NU!!!
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-12-07 08:39:15

Åh.. Inte för att jag ogillar vinter och kyla, men att åka på solsemester hade verkligen inte varit fel. Ganska avundsjuk på er! ;)
Nu kliver jag strax av tåget för att stå på årets sista julmarknad. Mysigt! Första konserten med kören ikväll också - lite nervöst.
Snart åker ni!!
Kramar

Svar: Igår ogillade jag verkligen snön och kylan då vi på väg till vår nya lgh fastnade mitt i ovädret och kom dit som två dränkta katter =(Hoppas konserten igår gick bra, synd jag inte kan komma och kolla.

Vi får ses i juldagarna istället! Kram
theswedestgirl

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela