Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Lyckligt lottad

Publicerad 2013-11-18 10:52:42 i Allmänt

Just nu känner jag mig lyckligt lottad över att ha så härliga människor runt mig =) I lördags hade jag ju min 30-årsfest och jag är väldigt glad för att så många ville och kunde komma. Festen blev väldigt lyckad och jag hoppas att mina gäster hade lite trevligt som jag hade =)
 
När de sista gästerna hade gått hem vid 3-tiden och jag skulle sova så hade jag svårt att somna då jag låg och tänkte på allt som sagt och gjorts under kvällen. Det var nästan så att mitt hjärta svämmade över av tacksamhet för att jag idag har så fina människor runt omkring mig som på ett eller annat vis förgyller mitt liv.
Tidigare genom åren har jag ju inte direkt varit bortskämd med att ha många goa vänner men idag är jag väldigt för hur mitt liv ser ut idag.
 
Jag vet att några av er har det tufft just nu och brottas med olika saker och att ni har (precis som jag har om mig själv) svårt att se ert egna värde och hur goa ni är men jag vill med detta inlägg berätta att jag tycker ni är underbara och jag hoppas att ni snart slipper kämpa och att ni snart mår bättre.
 
När jag igår sa till Erik att jag vill att ni ska veta hur viktiga och betydelsefulla ni är och att ni ska kunna se ert egna värde så frågade han varför jag kan vara så snäll och ge så kloka råd till andra utan att se mitt egna värde....ja du det är knepigt. Antar att det många gånger är lättare att vara snäll mot andra än mit sig själv.
 
Jag vill tacka alla som stöttar mig i mitt kämpande och som lyssnar när jag behöver prata. Jag lovar att göra det samma med er om ni behöver =)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-11-18 12:23:40

Tack själv! Det var en jättetrevlig fest!
Och jag håller med Erik om att du borde kunna lyda dina egna kloka råd :)

Postat av: Charlotte

Publicerad 2013-11-18 16:01:03

Love you sis <3 <3 <3 <3

Svar: Tack det samma syster yster <3
theswedestgirl

Postat av: JP

Publicerad 2013-11-18 20:22:24

Extremt fint skrivit :)

Svar: Tack JP :)
theswedestgirl

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela