Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Smaldag =)

Publicerad 2013-09-19 07:59:24 i Allmänt

Varje morgon när jag vaknar ställer jag mig själv samma fråga: "Vad ska jag ha på mig idag?". Jag har försökt att redan på kvällen bestämma morgondagens outfit men det slutar alltid med att jag dagen efter ändå inte känner för att ha de kläderna. Läste nånstans igår att trots att man ofta tänker att man inte har något att ta på sig svämmar garderoben över av kläder och att i 80% av fallen använder vi endast ca 20% av våra kläder.
Så kan det nog vara då man ju givetvis har sina favoriter.
 
Idag gick dock valet av kläder ganska snabbt och jag blev glad när jag kände mig smal i det jag tagit på mig. Så idag är en smaldag =)
 
 
Vi var som sagt på lägenhetsvisning igår. Planlösningen på lägenheten var jättebra med en stor rymlig klädkammare och nygjort badrum. Dock var det långt mer än köket som behövdes fixas i den och det skulle vara ett alldeles för stort projekt för oss. Vi bestämde oss för att inte buda på den. Synd hade det bara varit köket och lite nya tapeter och golv hade vi nog budat högt men nu var det sprickor i väggarna efter att huset satt sig, ojordade eluttag och vävtapeter som inte bara går att tapetsera över.
 
Efter visningen körde min svärfar oss till MIO i vars katalog vi hade spanat in en golvlampa att ha vid soffan. Det är så svårt att komma till affärer som MIO eller IKEA om man inte har bil och det har ju inte vi så vi får passa på när någon kan köra oss =) Valde lampskärmar i lite höstiga färger.
 

Idag har jag lång jobbdag (slutar kl 18) och sen ikväll börjar äntligen afrodansen! Ska bli så kul och jag hoppas verkligen det är riktigt jobbigt!
 

Kommentarer

Postat av: Millan

Publicerad 2013-09-19 08:34:54

Oj vad smal du ser ut. Härligt!!!!!!
Du är jätteduktig.
Lampan är jättesnygg med de skärmarna.

Postat av: Emma

Publicerad 2013-09-19 11:21:03

Shit va smal du blivit vännen! Way to go!!
Ska bli skitkul att dansa med dig ikväll. Första gången kanske det inte går att ta ut sig helt, men vi ska nog lyckas bli rejält svettiga ändå ;)
Jag tar trean som åker förbi Järntorget 18:38. Ses! Kramar

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela