Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

MRL

Publicerad 2013-09-09 14:59:54 i Allmänt

Igårkväll provade jag då på MRL för första gången. Jag var lite rädd innan att det skulle ge mig samma hemska träningsvärk som bodypumpen men så blev det inte som tur va =)
 
Det är också ett styrketräningspass men utan extra vikter, det var alltså endast min egna kroppsvikt och det passade mig mycket bättre. Trots att vi gjorde sqauts, jägarvila och andra benövningar gjorde det inte ont i knäna. Därför kommer jag nog vänta lite med bodypumpen och köra på MRL ett tag. Gillade också att detta var på Järntorget så jag kunde cykla dit.
 
När jag kom hem sa jag till Erik att det var ett kul pass och att jag gärna gör det igen och så bokade jag in mig nästa söndag också. När jag stod i duschen tänkte jag på vad jag sagt till honom och kom på att jag nog aldrig kommit hem från ett pass förut och glatt sagt att detta är min grej, detta ska jag göra igen! Tänk vad saker kan ändras snabbt egentligen. Min inställning till träning känns helt annorlunda nu tycker jag det är kul och ser fram emot det =)
 
Har lite träningsvärk i magen och rumpan idag men den gör sig inte påmind så fort jag rör på mig och då är det bara gött! Då kan jag känna att träningen tog och att jag gjort nåt bra!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-09 15:30:55

Roligt att du gillade det, själv ska jag köra MRL pass ikväll!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela