Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Matkasse

Publicerad 2013-09-03 15:59:50 i Allmänt

Båda jag och sambon gillar att laga mat och jag skulle nog säga att vi är bra på det men det är ju så tråkigt att klura ut VAD vi ska laga. Vi har flera gånger sagt att vi på söndag ska sätta oss och skriva en matsedel för veckan så behöver vi inte tänka på det varje dag men det har aldrig blivit av. Därför bestämde vi oss för att beställa hem en matkasse och se hur det funkar.
 
Kassen skulle levereras någon gång mellan 17-22 igår vilket vi tyckte va lite dumt för kommer den inte förrän 21 så är det för sent att laga middag samt att vi bara väntat hela kvällen. Vi hade dock tur för 17.10 plingade det på dörren och vår kasse kom vilket va bra för då hann vi med att träna också :)
 
Det vi göra denna vecka är torsk, kryddjärpar, kycklinggryta, vegetarisk pizza samt fläskytterfilé. Vi gjorde torsken igår och det var med en sås som gjordes på bacon, citron och dill. En annorlunda smakkombination jag nog själv inte kommit på men det blev väldigt gott =)
 
Ikväll efter mitt livs första Bodypump-pass kommer jag att laga kryddjärparna (om jag inte är helt slut och inte orkar röra mig vill säga) =)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela