Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

I obalans

Publicerad 2013-09-11 12:52:05 i Allmänt

Idag känner jag mig lite i obalans med för mycket tankar i huvudet och en konstig känsla i magen. Jag har ju som jag skrivit tidigare ett vikariat som snart tar slut men har fått hintar tidigare om att det kanske förlängs. Detta är något jag tänker på varje dag. Vill verkligen inte bli arbetslös igen. Jag har sökt en del jobb men inte fått några svar ännu.
 
Igår fick jag lite information om den person jag vikarierar för men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den informationen och detta gör mig förvirrad. Jag vaknade tidigt imorse och låg sen och vred och vände några timmar innan klockan ringde utan att kunna släppa tankarna på min framtid.
 
De här osäkra och förvirrade känslorna samt känslan i magen känner jag allt för väl igen och jag vill verkligen inte tillbaka till det. Jag känner att jag inte kan koppla bort dessa tankar utan funderar hela tiden på hur det kommer bli.
 
Tanken på att bli arbetslös skrämmer mig då jag vet hur jag mått tidigare när jag varit det. Jag önskar så att jag bara att jag får veta så jag kan ta mig igenom det oavsett hur det blir. Tyvärr har jag en förmåga att alltid förvänta mig det värsta och har väldigt svårt för att "ta det som det kommer".
 
Är lite glad för att jag ska gå på Indoor walking efter jobbet (om än helt opepp). Glad för där kommer jag köra så hårt att jag inte kommer kunna tänka på jobbet och sen kommer jag förhoppningsvis sova gott i natt.
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-09-11 14:56:43

Förstår dig. Är där själv. Men vi fixar det! I värsta fall blir vi arbetslösa båda två och kan peppa varandra och söka jobb ihop ;) Ses imorn! Kramar

Svar: Tack vännen! Vi löser det på nåt sätt =) Ses imorn!
theswedestgirl

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela