Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Försov oss

Publicerad 2013-09-23 11:55:02 i Allmänt

Ojoj vilken stressig morgon det blev idag. Vanligtvis går vi upp kl 05.50 och det är alltid min klocka som ringer då. I fredags hade jag lite sovmorgon och hade kopplat bort det vanliga alarmet och sedan tydligen glömt sätta på det igen för idag....
Detta resulterade i att vi vaknade 07.35 istället. Erik skulle åka till Stockholm med tåg kl 07.40 så det var hans kollega som ringde och undrade var han va. Vi flög ur sängen båda två (jag börjar jobba 07.30) så jag var redan sen och ringde jobbet och fick höra att en kollega satt i växeln. Jag slängde på mig kläder och 20 min senare var jag ute ur lägenheten. Erik fick bokat en ny biljett till en timme senare och fixk stressa rejält också.
 
Jag har ingen aning om när jag försov mig så sist. Jag är helt enkelt en person som aldrig gör det. Men det är klart man ska aldrig säga aldrig. Mina kollegor tyckte mest det var roligt att jag som alltid är så punktlig någon gång inte va det.
 
Kommer ihåg en gång när jag var reseledare i Bulgarien och försov mig. Jag skulle ha transfer till flygplatsen från ett gäng hotell. Jag skulle möta bussen utanför ett hotell och även hämta gäster där. Jag vaknade av att en kollega som hade jourtelefonen ringer och säger att gästerna vid det hotellet undrar var guiden är. I det yrket får man verkligen inte försova sig. Jag slängde på mig kläderna och sprang bort till hotellet. Kom kanske 15min sent eller nåt. Det jag upptäckte när jag kom dit var dock att jag hade fel uniform på mig. Vid transfer var det skjorta, scarf, kjol och pumps som gällde. Jag hade på mig skjorta, scarf, shorts och gympaskor. Det måste ha sett ganska roligt ut =) Detta var antingen 2006 eller 2007, sen dess har det inte hänt igen förrän idag.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela