Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Den gångna helgen

Publicerad 2013-09-15 16:35:00 i Allmänt

Då veckan var ganska så upp-och-ner för mig med mycket tankar och motivation kände jag att jag behövde pausa från bloggen några dagar och bara vara men nu är jag tillbaka =)
 
Det har varit en bra helg (visserligen inte slut ännu men har bara träning kvar på schemat idag).  I fredags efter jobbet tog jag mig till gymmet och sen när Erik kom hem gick vi till La Sombrita och åt middag och drack en drink =) Efter middagen tog vi oss till Star Bowling där vi mötte upp några vänner och körde lite discobowling och drack White russian. Erik vann bowlingen och jag är glad att jag kom 3a (av 4, alltså inte sist).
 
 
   
 
 
När vi skulle hämta skor så hittade jag ett par skor i storlek 51, de såg ut att vara typ 50cm långa. Jag provade dem och det såg ut som clownskor på mig =)
 
Igår mötte vi mina föräldrar och åkte till naturreservatet Sandsjöbacka för att njuta av kanske den sista sensommardagen. Vi gick en promenad på ca 6,5km och stannade för att fika i det gröna samt plocka björnbär. När jag var lite brukade vi åka dit och plocka massvis med björnbär och sen kokade mamma saft och sylt på dem men idag hade vi endast en tom matlåda med oss så efter ca en halvliter fick vi nöja oss.
 
 
 
 
Efter promenaden följde vi med mina föräldrar hem på middag och så blev det lite kladdkaka med björnbär till efterrätt =) Mumsigt!
 
Idag har varit en lugn söndag. Jag har varit en sväng i stan för att Peter Jöback signerade sin senaste skiva på Åhléns kl 14. Mamma bad mig åka in och köpa en skiva och få den signerad så det gjorde jag. Det var lite roligt att stå där i kön och titta på de andra som köade. En tjej var jättesminkad och uppklädd och såg väldigt nervös ut. När hon fått sin skiva signerad tog hennes pojkvän massa kort på henne och Jöback. Gubben framför mig i kön va typ 55år och hade ca 20 skivor/singlar med Jöback som ha ville ha signerade. Jag trodde inte Peter skulle göra det men har skrev på alla. Jag har alltid gillat Peter och tycker han har en fantastisk röst och han är jätteduktig men skulle väl inte kalla mig något stort fan. Träffade honom i Mora när jag jobbade som funktionär på Vasaloppet och han sjöng på invigningen av Vasaloppsveckan, då va han väldigt trevlig.
 
 
 
 
Helgen kommer avslutas med ett pass MRL och sen lite mys i soffan =) Känner att motivationen så sakteliga är på väg tillbaka och jag tänker inte låta nästa vecka bli lika dålig som denna.
 
Ha en fortsatt skön söndag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela