Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Bra känslor

Publicerad 2013-09-18 08:53:54 i Allmänt

Förra veckan var lite tuff med mycket tankar och oro men det känns bättre denna vecka. Vet fortfarande inte om jag får stanna kvar på jobbet eller om jag ska sluta när mitt kontrakt går ut men att mina kollegor är övertygade om att jag får stanna gör att jag vågar tro på det också.
 
När det gäller vikten och träningen så har jag också bättre känsla denna vecka. Tränade hemma igår och gjrode lite olika styrkeövningar och de kändes lättare att göra och jag orkade fler repetitioner än när jag gjorde samma övningar under fitnessfighten i juli. Dock är det många av deras övningar som kräver hantlar eller iaf nån typ av vikter. Då jag inte har några sådana fick jag hoppa över de övningarna. Funderar därför på om jag ska köpa detta. Kan ju vara bra att ha det hemma om man en annan regnig dag inte känner för att ta sig till gymmet men ändå vill träna. Får kolla runt lite på nätet efter några bra. Någon som har tips?
 
I eftermiddag ska jag och Erik på lägenhetsvisning. Det var ett tag sen nu. I vintras/våras sprang vi på många visningar i många olika stadsdelar men hittade aldrig det vi sökte. När jag sen fick sålt min lägenhet och endast hade några veckor på mig att flytta ut kändes det enklare att lägga ner letandet och flytta in hos honom. Jag trivs jättebra i vår lilla lägenhet i Linné och upplever den inte alls så trång som jag trodde jag skulle göra men samtidigt så skulle jag gärna vilja ha något större som är vårt som vi kan inreda tillsammans.
Den lägenhet vi ska kolla på ikväll har en del renoveringsbehov som köket t.ex och jag har ingen aning om vi skulle ta oss vatten över huvudet om vi skulle ge oss på att göra ett nytt kök. Jag har aldrig gjort något liknande men känner att om vi kan komma över en fin (i övrigt) lägenhet till ett relativt bra pris och får designa den precis så som vi vill ha den så borde ju det vara perfekt =)
 
Jaja vi får se ikväll vad vi tycker om denna. Min svärfar följer med som experthjälp då han har lite mer erfarenhet av köksbyggande än vad vi har.
 
En anledning till att jag just nu känner mig lite lättare till mods är för att jag fortsätter märka att jag minskar i storlek. Vet inte om det har hänt så mycket på vågen för jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag vägde sist jag vägde mig :) Men jag märker på fler och fler kläder att de sitter lösare :) Vilken härlig känsla det är!
 
Ha en mysig höstdag i regnet kära läsare =)

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2013-09-19 10:44:27

Hej! Du är så duktig, blir verkligen peppad av att läsa din blogg till att själv träna. Jag köpte hantlar på Rusta, 2 för 49:- om jag inte missminner mig, himla billigt var det iallafall. Innan jag hade köpt dem använde jag vanliga petflaskor typ 50cl colaflaska som jag fyllde med vatten, det blir ju lite tyngd så att man iallafall kan göra övningen :) good luck! kram Frida

Svar: Tack Frida =) Kul att jag kan inspirera dig, jag som för bara några månader sen ALDRIG tränade! Ok då måste jag kolla på Rusta och se om jag hitta de hantlarna. Körde med petflaskor i början men det är lite för lätta nu.
theswedestgirl

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela