Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Bakissöndag

Publicerad 2013-09-02 11:01:04 i Allmänt

Igår gjorde vi inte många knop. Vi var båda på varsin fest i lördags, jag på tjejmiddag och sambon på kräftskiva. Jag hade jättetrevligt på tjejmiddagen och var hemma först vid 02.30-tiden.
 
Kl 08 igår vaknade jag jättepigg men ville inte gå upp då, det va allt för tidigt så försökte somna om. Efter ett tag gav jag upp och funderade på vad jag skulle göra nu. Jag visste att sambon skulle sova minst några timmar till och kände inte för att sitta och vänta så jag drog på mig träningskläderna och gick till gymmet. Jag förstod knappt själv att jag en så tidig söndagsmorgon tog mig till gymmet....det har aldrig hänt förr. Jag tänkte att jag skulle vara ensam där (för vem går dit 8.30 på söndag?) men det var jag inte, alla crosstrainers var upptagna. Jag kämpade på i 45min eller nåt och det var riktigt kämpigt att träna efter så lite sömn och lite alkohol kvällen innan.
 
Resten av dagen var en riktig slappdag i soffan. Energin var slut och jag var bakishungrig. När jag druckit blir jag alltid väldigt hungrig och vill äta allt onyttigt som finns. Vi pratade om pizza men jag var mer sugen på godis så vi köpte det istället och sen lagade vi nyttig middag. Trots godiset och timmarna i soffan hade jag inte något dåligt samvete för att det inte var någon väldigt aktiv/nyttig dag, jag hade ju ändå varit på gymmet.
 
Det var ändå ganska mysigt också att ligga i soffan i sambons famn och kolla på TV-serier och film, mycket mysigare än att ligga där ensam som jag gjorde när jag bodde själv. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela