Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Äntligen... =)

Publicerad 2013-09-03 14:02:13 i Allmänt

 ...börjar jag själv se och känna skillnad på min storlek och det är väldigt roligt =)
 
Jag tror inte att jag kan passa i en mindre storlek än men de flesta av mina kläder har börjat sitta lite lösare och jag kan även ha en del kläder jag inte kunnat ha förut/på länge.
 
Igår hade jag på mig ett par turkosa smala byxor i stl 50 som jag köpte i våras. När jag köpte dem provade jag dem inte och när jag kom hem passade de inte men jag hann inte lämna tillbaka dem innan det var för sent så de har hängt oanvända i garderoben hela sommaren tills igår då de passade =)
 
 De turkosa är mina men bilden blev så dålig att jag tog en bild på dem från hemsidan till affären där jag köpte dem. Är väldigt glad att de passar nu så jag hinner använda dem lite innan sommaren är slut och innan de blir för stora, för det ska de bli. Nästa vår ska jag inte kunna ha dem igen!
 
 
 
 
På någon av mina första reseledar-resor till London för snart 2½ år sedan köpte jag en vit topp med stor vit rosett i urringningen. Den var väldigt tajt då men jag gillade den så mycket så jag köpte den ändå. Har inte kunnat använda den sen dess, hade i princip glömt av den fram till för några veckor sedan när jag provade den igen. Den satt fortfarande tajt då men idag passar den =D
 
Idag behöver jag ha XL, 48/50 eller kanske ibland 44/46 i överdelar och 50 i nederdelar. Har faktiskt ett par byxor i stl 52 som jag köpte i våras men de är tack och lov för stora i midjan nu. Längtar så till den dag jag kan köpa kläder på den vanliga avdelningen igen. Min drömstorlek är M eller typ 40/42. Har ingen längtan om att bli en "size 0" utan jag vill behålla mina kurvor, fast i mindre format.
 
Min kollega sa idag att hon tycker jag har fått en väldigt fin form nu och att det syns på mig att jag gått ner. Ja hittills har det ju blivit 8kg så det borde ju synas. Samtidigt som jag glädjs åt att kilona försvinner kan jag inte låta bli att vara lite bitter över att jag en gång låtit de sätta sig på min kropp. Den vikt jag har idag hade jag kanske för 1-1½ år sen. Då tyckte jag att jag var tjock och äcklig men nu när jag väger de antal kilon igen känner jag mig inte alls lika tjock och inte alls äcklig. Undra hur det kan vara så? Är det för att jag har varit tyngre och nu är på väg ner eller är det för att jag börjar bli snällare mot mig själv och att det är mer mentalt?
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-09-04 07:35:49

Jag tror att det är en kombination: Du är snällare mot dig själv, du är på väg ner i vikt och även om du väger som då så ser din kropp annorlunda ut. En betydligt större procent är muskler och du orkar mer. Du är grym!

Svar: Tack vännen!
theswedestgirl

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela