Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Annars vore jag inte jag

Publicerad 2013-09-20 23:46:12 i Allmänt

Gud älskar dig just som du är, är nåt man ofta får höra
Sen följer en lista på krav
Förändringar man måste göra
För att bli godkänd, för att va med
Men om jag lyder dem nu
 
Då vore jag inte jag
Då vore jag någon annan än jag
 
Allt vad jag har är en bön
En dröm om att en gång få duga
Att få leva mitt liv som jag vill
Utan att tvingas ljuga
om vem jag älskar, om vem jag är
Att va någon som blir välkomnad in
 
Annars är jag inte jag
Annars är jag någon annan
 
Om jag fick leva mitt liv en gång till
Gjorde jag om det igen och igen
Om jag fick välja precis som jag vill
Vill jag vara jag
 
Annars vore jag inte jag
Annars vore jag någon annan
 
Det jag är, är något värt
Mitt liv är ett liv värt att leva
Det jublar, det rasar, det smärtar, det kvider
 
Annars vore jag inte jag
 
Jag väljer det en gång till
Om jag fick leva just mitt liv igen
 
Detta är texten till en låt från "Livet är en schalger" som sjungs av Peter Jöback. När jag lyssnade på texten så träffade den mitt i prick hos mig. Jag är jag och mitt liv är värt att leva!

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-12-05 21:03:00

Hej, jag är en 17-årig tjej, och jag har ett väldigt dåligt självförtroende och självkänsla, och denna text är så underbar att läsa och höra. Den stärker! Hoppas det hjälper fler än dig och mig.

Svar: Hej Sara,Visst är det en fantastisk text. Tycker den verkligen visar att alla är värda att älskas och har rätt att vara precis den de är :) Hoppas att du kan jobba upp ditt självförtroende och din självkänsla så att du en dag kan vara nöjd med vem du är och älska dig själv! Det är en ständig kamp men en kamp som är värd att kämpa sig igenom :) Lycka till!
theswedestgirl

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela