Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Stormen som inte blev nån storm

Publicerad 2013-10-29 08:44:40 i Allmänt

Vilket antiklimax det va igårkväll. Hela dagen pumpades man full av info om "den stora stormen" som var på väg. Vi råddes att gå hem tidigare från jobbet om möjligt och stanna hemma under kvällen. Tåg ställdes in, broar stängdes av, affärer stängde tidigare och både Göteborgs och Mölndalskommuner stängde i princip ner helt.
 
Det är lite läskigt att läsa allt sådant och när jag var på jobbet var jag lite orolig för att jag inte skulle kunna komma hem ordentligt. Det var dock inga problem. Det blåste och regnade mer än vanligt men det var inte så farligt.
 
När jag kom hem var det till en lägenhet fylld av tända ljus för att vi skulle ha det mysigt när vinden ven utanför. Det var ganska lugnt utanför ända fram till ca 20.30 när vinden blev starkare och löven yrde runt och träden nästan låg ner. Det höll väl i sig en timme eller nåt innan det mojnade lite.
 
Självklart är jag glad för att stormen inte kom till oss och orsakade massa materialla skador eller personskador. Jag vet också att den träffade de sydligaste delarna av landet hårt och förstår att det inte kan ha varit jättekul att vara där då.
 

Så här såg det inte ut hemma hos oss. Drabbades ni på något sätt av Simones framfart igår?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela