Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Positiv energi

Publicerad 2013-10-15 15:27:36 i Allmänt

Idag har jag en väldigt positiv känsla i bröstet och det är jag väldigt glad för =)
 
Denna positiva känsla grundar sig i att jag är så glad över vår lägenhet och jag längtar så tills vi får flytta in i den. Imorgon ska vi till banken och fixa det första med lånen och handpenningen och sedan är det bara att vänta på att föreningen ska godkänna oss.
Vi är båda två otåliga och vill flytta in NU! Jag har kollat på lite möbler och inredning och drömmer mig bort =)
 
Jag är också så himla glad för att jag har min älskling som finns där för mig i vått och torrt. Han är alltid peppande och får mig att må bättre än nånsin. Det går inte att beskriva mina känslor för honom men de växer och växer och han är den enda för mig!
 
All denna positiva energi ska jag nu lägga på träningen och att verkligen klara av de mål jag har satt för mig själv. Har varit besviken på mig själv för att vikten har stått still men i söndags mätte vi oss och tog även kort. Jag jämförde bilderna med de vi tog den 30 juni och även om skillnaden inte är gigantisk ser jag definitivt att det hänt saker =) Främst såg jag att midjan har blivit smalare!
 
Jag tackar Pernilla för att hon "drog" med mig ut på en snabb promenad igår så att min vecka började med träning. Idag ska jag till gymmet och svettas rejält. Det där med att vara besviken på mig själv håller inte. Varför har jag så extremt höga krav på mig själv när jag inte har det på andra? Jag skulle aldrig vara så elak mot någon för att vikten står still (eller av nån annan anledning heller för den delen) som jag är mot mig själv. Varför är det så? Jag måste verkligen verkligen lära mig att vara snällare mot mig själv. Någon som har tips på hur jag kan göra?
 
Framöver ska jag lägga in en extra växel och ta hand om mig själv mycket bättre. Måste lära mig att se det jag hittills har åstadkommit och inte hänga upp mig på det som kanske inte blev som jag hoppats!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela