Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Onda knät vs Therése 1-0 =(

Publicerad 2013-10-31 14:48:19 i Allmänt

Efter att ha i några dagar ha ätit de antiinflammatoriska tabletterna jag fick utskrivna till mig kändes knät bättre i början på veckan. Jag hade i stort sett inte ont alls i måndags och tisdags vilket va väldigt skönt och gav mig hopp om att nu är det borta så nu kan jag börja träna igen.
Men nä sån tur hade jag inte....för igår morse kom smärta tillbaka och till och från under dagen hade jag ont. Jag hade planerat att träna med Erik på kvällen (något som det var längesen jag gjorde nu) men jag fick stanna hemma när han gick till gymmet =(
 
Vi googlade massa igår eftermiddag på mer info om skadan och Erik hittade någon sida som väldigt tydligt beskrev precis det jag har. Visst läkaren sa att det va en inflammation i ett muskelfäste men det är ju ganska diffust egentligen. Jag tror jag har något som heter Pes Anserine Bursitis (på latin), det kallas tydligen också Gåsfot (några muskler går samma i knät och ser ut som en gåsfot).
 

Tydligen kan man få ont just här om man har för kort hamstringmuskel och då kan man försöka stretcha och se om det hjälper. Jag börjar bli lite frustrerad nu iaf och vill verkligen att detta ska försvinna snart så jag kan komma igång med träningen igen. Mitt gymkort gäller till slutet av november, alltså bara 1mån till och jag hade tänkt att jag skulle utnyttja det maximalt men det blir det ju inte nu. Jag vill träna och jag vill återigen hitta glädjen i att träna. Den glädje jag kände i somras/början av hösten men nu vågar jag inte ens ge mig ut på promenader då det var det som gjorde att jag fick ont i knät.
 
Är det någon som har erfarenhet av detta och kan ge mig några tips för att få bort smärtan eller tips på hur jag kan mjukstarta träningen? Tacksam för all hjälp.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela