Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Mycket att se fram emot

Publicerad 2013-10-24 14:13:13 i Allmänt

Just nu är jag lite lätt arg på min kropp och frustrerad över att den inte funkar så som jag vill. Har ju i en dryg vecka haft ont i knät och det har bara blivit värre för varje dag som går. Så imorse tog jag mig till vårdcentralen för att kolla upp det.
Domen blev att jag har en inflammation i muskelfästet som beror på överbelastning...Om jag har ont skulle jag inte träna och jag har ont...mer idag än någon annan dag då hon klämde och tryckte precis där inflammationen sitter...Suck att detta skulle hände nu när jag började få tillbaka motivationen att träna...Jaja ska väl vara glad att det inte var allvarligare än en inflammation iaf. Fick tabletter som jag ska äta och när de är slut borde inflammationen vara borta, så jag hoppas på det.
 
Ska dock försöka se till att detta inte drar ner mig allt för mycket. Inom den närmsta tiden har jag så mycket roligt att se fram emot som borde hjälpa mig med motivationen och viljan att fortsätta förändra mitt liv till det bättre =)
 
Så här ser den närmsta tiden ut för mig:
 
1 nov: 1½ år med min älskling <3
7 nov: Fyller 30
9 nov: 30-årskalas för familjen
16 nov: 30-årsfest för kompisarna
17 nov: dop för min brorson Sam
12-19 dec: är på Teneriffa =)
julledighet
15 jan: Vi får nycklarna till vår alldeles egna fina lägenhet =)
 
Med alla dessa braiga saker som kommer ske framöver ska jag försöka hålla huvudet över ytan och inte gräva ner mig i negativitet och satsa på kosten istället under tiden jag inte kan träna.
 
Jag längtar så till Teneriffaresan. Att få en vecka med min älskling och bara njuta av lite ledigt igen. Längtar också som en tok tills vi ska flytta.
 
Längtar hit ....                                                               ....och hit =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela