Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Jag joggade!!

Publicerad 2013-10-09 15:10:41 i Allmänt

När jag fick veta att jag skulle ha en praktikant i receptionen tänkte jag att "åh vad bra, då kan ju träna på lunchen". När jag sitter i receptionen så har jag exakt 1tim lunch och då blir det lite tajt att hinna träna. Men nu kunde jag ju ta en lite lite längre lunchrast.
Tror det har blivit av att jag tränat på lunchen? NEJ eller ja inte förrän idag. Var ju tvungen att göra det iaf en gång innan praktikanten slutar (vilket hon gör imorgon).
 
Det var väldigt lite folk på gymmet här, mest pensionärer som körde lite styrka. Därför kände jag att jag vågade prova lite andra saker än jag brukar. Jag körde ett intervallpass på löpbandet och hade först tänkt att bara promenera men när den sen ökade hastigheten blev det så snabbt att jag antingen fick sänka den eller börja springa. Så jag sprang =) Och jag stupade inte efter 10 sekunder som jag trodde jag skulle göra. Jag orkade hela den minuten som var med den hastigheten och sen fick jag gå igen. Totalt sprang jag väl 10min!
 
Alltså jag har aldrig sprungit på ett löpband förut och jag är väldigt glad att jag vågade prova och att det faktiskt gick. Det kommer nog dock dröja innan jag ger mig ut på en löprunda. Känner att mina fotleder och knän inte skulle gilla det allt för mycket.
 
Är lite stolt ändå. 10 min jogging är mer än jag kan komma ihåg att jag gjort förut =)
 
 

Kommentarer

Postat av: Ladyfie

Publicerad 2013-10-09 16:08:38

Heja!
Duktig du är som vågar ta steget!
Bra gjort!
/Ladyfie :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-09 16:09:22

Grymt vännen!! Tänkte på vad du skrivit om jogging när jag såg ett avsnitt av Biggest looser. De joggar ju typ varje program och väger mer än dubbelt så mycket som dig. Så länge du tränar upp alla muskler runt knäna och stretchar ordentligt borde det ju inte vara några problem att ge sig ut och jogga :)

Svar: Jo jag har tänkt på det också. Frågan är bara hur man stärker musklerna kring knän och fotleder...Kanske genom att afrodansa? :)
theswedestgirl

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela