Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Hälsokontroll

Publicerad 2013-10-02 16:03:39 i Allmänt

Idag har jag varit på en hälsokontroll via jobbet som alla anställda får göra med jämna mellanrum. Jag har aldrig gjort något sådant via ett jobb förut så det va ganska intressant. Nu va väl inte kontrollen så väldigt omfattande men fick ändå reda på att jag har bra blodtryck, blodsocker och kolesterol.

 

Hon konstaterade givetvis att jag var överviktig, vägde in mig hos henne på 107,1kg (fullt påklädd). Detta är jag ju fullt medveten om och jag berättade att jag gått ner från 115kg på 3mån och att jag lagt om kosten samt börjat träna.

Tack vare att jag har gjort detta så var mina värden idag säkert något bättre än om jag gjort detta för 4mån sedan.

 

Jag skulle gärna göra en sån där bodyscanning eller vad det heter så att jag får ett hum om hur mycket fett och hur mycket muskler jag har idag. Detta för att kunna ha som mål att minska fettet och öka musklerna till en viss nivå.

 

Fyller snart 30år och det känns bra att jag ändå har börjat att vända mitt liv och börjat leva hälsosammare innan det börjar ”gå utför” som sköterskan idag sa. Man peakar tydligen fysiskt i 20-30års ålder men sen börjar det gå utför och det krävs mer jobb för att hålla sig välmående.

 

Datum för min 30-årsfest är bokat och jag ser väldigt mycket fram emot den festen. Jag har nu också beställt en klänning i storlek 46 (tror den är för liten idag) som förhoppningsvis kommer sitta som en smäck när det är dags. Beställde också lite andra kläder, alla i storlek 46 som jag snart hoppas passar.

 

Skulle så gärna vilja resa till någon storstad och shoppa massa roliga kläder men det är nog för tidigt för det. Bättre att vänta tills jag har gått ner några storlekar till.

 

Nu ska jag snart gå hem från jobbet och ikväll är det quiz igen som gäller. Vi byter Dubliners idag och hoppas vi har en chans där istället. På Dubliners vid Järntorget är det alltid samma lag som vinner, inte så kul om man inte ens har en chans. Förra veckan hade de endast 1 fel…helt omöjligt att slå dem. Så hoppas på tur ikväll!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-10-04 09:41:43

Vad bra med hälsokontroll! Det hade de slutat på i kommunen lagom till jag började och ISS har inga såna förmåner. Provade dock en sån där bodyscanner-våg förra sommaren, det var spännande! Minns inte resultatet dock :)
Hur gick det på Dubliners?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela