Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

En lång väntan

Publicerad 2013-10-10 15:53:03 i Allmänt

Ni som har läst mina tidigare inlägg denna veckan (eller pratat med mig i veckan) vet att vi har varit på en del lägenhetsvisningar och att vi hittat en i Strömmensberg som vi är mycket intresserade av.
 
Vi var även på en privat visning igår i Högsbo. Vi hade höga förhoppningar om den lägenheten var det levde den inte upp till. Alla rummen kändes väldigt små + att den var mer sliten än vi trodde.
 
Därför vänder vi återigen uppmärksamheten mot Strömmensberg och vi har bestämt att vi ska vara med och buda. Mäklaren ringde runt igår och frågade om vi var intresserade och det sa vi att vi är men att vi inte vill lägga något bud förrän vi ser vad de andra gör. Så just nu händer det ingenting för vi är flera som står som passiva och väntar på de andras first move.
 
Vi vill inte lägga ett bud ännu för så fort första budet är lagt så är bollen i rullning och då kan man inte veta när det tar slut. En annan av de lägenhet vi såg i söndags har budgivning nu och den har stigit 325 000 kronor och det är det vi hoppas inte ska hända med den vi vill ha.
 
Jag vill så gärna ha den dock att det är jobbigt att vänta och jag är ingen taktikspelare utan i såna här situationer går jag nog mer på känsla men det har jag fått lära mig kanske inte är det bästa iaf inte när det handlar om så mycket pengar.
 
Det där med acceptpris ger jag dock inte mycket för. Visst det är ett pris säljaren inte går back på men samtidigt så hoppas de ju på en vinst och om vi skulle lägga ett bud på acceptpriset skulle de säkert ändå inte nöja sig med det för att de kan kanske få mer.
 
To be continued...

Kommentarer

Postat av: John Patrik A

Publicerad 2013-10-11 09:37:34

Tjenahopp! Vi betalade acceptpris + 150'. Så det där med acceptpris tror jag inte mycket heller på. Även om det är ett sätt att få igång en budgivning. Lycka till!

Svar: Nej den som jag skrev om som gick upp så mycket var den i Almedal vi kollade på. Hade aldrig gett så mycket pengar för den men uppenbarligen gillade någon den mycket =) Vi hoppas att budgivningen på "vår" lägenhet kommer igång idag. Orkar inte vänta över helgen och inte veta om vi har en chans på den eller ej.
theswedestgirl

Postat av: John Patrik A

Publicerad 2013-10-11 13:12:56

När vi köpte lägenhet så var vi på visning på fredagen, åkte därefter ner till Skåne. Lördagen pratade jag med föreningen om ekonomin och på söndagen var budkriget igång och på söndag kväll stod vi som "segrare". Så det går snabbt när det väl sätter igång. Hoppas nu verkligen ni är vinnare till på söndag! :)

Svar: Det hoppas jag också :) Vi la ett första bud 100' under acceptpris för 2 tim och än så länge har ingen annan hakat på. Vi får se vart det slutar.
theswedestgirl

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela