Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

-10 kg!!!

Publicerad 2013-10-18 08:19:45 i Allmänt

Äntligen har jag lyckats gå ner 10kg...de senaste veckorna har jag legat väldigt stilla på vågen men denna vecka har jag skärpt mig och då försvann det sista kilot av de 10.
 
Vi startade vår viktresa 1 juli och det är 110 dagar sedan. Det har alltså tagit lite tid för mig att gå ner dessa kilon men samtidigt så är det väl bra om det inte går för fort. Det gör att både jag och kroppen hänger med bättre. Man säger väl att en hälsosam viktminskning är på 0,5-1 kg per vecka och då faller jag inom de ramarna.
 
Mitt mål är att ha gått ner 30kg till den 1 maj. Dit är det 6½ mån kvar och det känns som ett rimligt mål. Då jag gått ner en tredjedel av vikten på en tredjedel av den tid jag satt. Skulle jag inte vara i mål 1 maj så fortsätter jag givetvis tills jag känner att jag är nere på den vikt jag vill ha.
 
Jag belönar mig själv med att gå till frissan i eftermiddag. Vet dock inte alls hur jag vill klippa mig. Är trött på mina risiga toppar men lockar kvar från en gammal permanent. Gör jag en stor förändring lägger jag ut bilder så ni får se om ni känner igen mig =)
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-10-18 11:20:37

Grattis!!! Grymt kobbat och helt rätt att belöna dig själv med ett besök hos frisören. Prata med frisören om vilken frisyr som kan passa dig bäst :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela