Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Min viktresa - rond 2

Publicerad 2013-11-11 15:05:48 i Allmänt

Den gångna helgen har väl inte direkt varit en helg med strikt kosthållning....fast så får det vara ibland. I lördags hade jag mitt 30-årskalas och jag hade bakat flera sorters godsaker och i går var det farsdag så då slank det ner en bit farsdagtårta bl.a.
 

Men nu är det nya tag som gäller =) Mitt knä känns mycket bättre och jag är redo att starta rond 2 av min viktresa. Nu ska jag komma igång med träningen igen och jag ska satsa hårt igen och hitta tillbaka till den känsla jag hade i somras när jag tränade och åt bra vilket även gjorde att jag mådde bättre.
 
Jag skäms lite över att det varit så lätt att falla tillbaka i gamla mönster under dessa veckor då jag inte tränat men eftersom jag ändå skött kosten hyfsat bra har det faktiskt inte blivit något plus på vågen. Inget minus heller visserligen men jag är bara glad att jag inte gått upp.
 
Mitt kalas i lördags va väldigt mysigt och jag är så otroligt tacksam för att jag har en sån fin familj som alla stöttar mig och tror på mig. Jag fick pengar i present av mina morföräldrar som jag först tänkte "De kommer väl till pass nu när vi ska flytta och köpa nya möbler" om...men sen när jag pratade lite med mormor så sa hon att hon hört från mamma att jag önskade mig en PT i present och därför ska givetvis pengarna gå till en PT =)
 
 
Jag känner att motivationen att köra igång igen börjar komma tillbaka och jag vill verkligen inte vara en soffpotatis längre utan jag SKA bli en person som tränar och som har det som en helt naturlig del i mitt liv. Detta hoppas jag verkligen att en PT ska kunna hjälpa mig med! Nu kommer vi bara till det svåra att veta vilken PT jag ska välja. Jag har gymkort på Nordic Wellness och de har ju massa men vem passar mig? Hur går det till att ha en egen PT?
Jag vill hitta någon som är tuff och som pushar mig, någon som förstår mig och mina mål och kan hjälpa mig att nå dem. Dock känns det lite läskigt att betala så mycket pengar utan att veta om jag kommer tycka om den person jag valt...
 
Nä nu kör jag igen och jag är redo att jobba för att se resultat! Lova att ni skriker på mig om ni märker att jag börjar slappna av igen =)
 
Förresten så tycker jag det är roligt att flera av er har antagit den utmaning jag skrev om i förra veckan. Hur går det för er? Igår glömde jag av att göra övningarna men de andra dagarna har jag genomfört dem och idag kommer jag göra både dagens och gårdagens. Inget slappande nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela