Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Min målbild

Publicerad 2013-11-01 10:40:13 i Allmänt

Idag är det vägdag men jag glömde faktiskt väga mig imorse...Så vet inte om det har gått nåt neråt denna vecka.
Jag tror tyvärr inte det har hänt så mycket på vågen. Eftersom jag inte kan träna är motivationen inte på topp och trots att jag absolut inte vill gå upp de kilon jag har tappat så tillåter jag mig ändå att äta sådant som kanske inte är det allra bästa valet...
Jag kommer komma igen så fort jag kan träna igen det vet jag!
 
Tidigare har jag ju sagt att jag inte hänger upp mig på kilona och inte kommer vara i mål när jag väger ett visst antal. Detta är ju en resa som kommer vara resten av mitt liv men jag kommer sluta försöka viktminska när jag ser ut som jag gjorde här:
 
 
Detta är från 2004 när jag var brudtärna på min systers bröllop. Har ingen aning om vad jag väger när men kan gissa på ca 80kg. Jag älskar den klänningen och vill att den ska passa igen. Mamma har sytt klänningen och den hänger på deras vind så när jag börjar närma mig den vikten tänker jag prova klänningen och ha den som mått.
Vet inte när jag skulle kunna använda den igen men det hör inte till saken, det som är viktigt är att den ska passa.
 
Jag vet att jag har en enorm kämparglöd inom mig, det märkte jag i somras när jag påbörjade min viktresa, och med det kämparglöden ska jag klara av hela denna resa. Jag ska komma ner till en vikt där jag trivs och där jag känner mig snygg. Jag måste dock först hitta tillbaka till den där kämparglöden och det tror jag att jag har svårt att göra så länge jag inte kan träna. Men snart så!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela