Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Träningssugen

Publicerad 2013-08-26 15:48:16 i Allmänt

Igår hade vi vilodag och när vi har det känner jag på nåt sätt väldigt onyttig och så känns det som att jag skolkar från träningen. Jag vet ju dock att det är viktigt att också ha vilodagar. Man kan inte gå från att träna 0 gånger i veckan till varje dag, det håller inte i slutändan och kroppen orkar inte med det. Vi har sagt att vi ska träna 4-5 ggr i veckan och det har vi hållt på.
 
Idag är det träning igen som gäller och jag tänkte varva crosstrainern med lite styrka idag...men så har jag under dagen börjat känna mig lite småkrasslig med lite sträv hals och många nysningar...Vill verkligen inte bli förkyld nu. För några månader sedan hade jag nog varit lite glad för en förkylningen då den gav mig en ursäkt att inte träna nu blir jag snarare arg för att jag missar träning.
 
Bokade in mig på ett MRL (mage,rumpa,lår) pass på söndag, tänkte det kan ge mig lite inspiration om nya övningar att göra.
 
Vi går till ett och samma gym på Linnégatan varje gång vi tränar och jag har liksom börjat känna mig hemma där så att besöka ett annat gym känns helt plötsligt lite skrämmande. Jag är ju nybörjare inom träning och att vistas på gym är jag ännu inte helt bekväm med så det blir att man vill se ut att "höra hemma" där och inte se helt vilsen ut. Jag försöker passa in så bra som möjligt och inte tänka så mycket på alla andra, för de tänker säkert egentligen inte alls på mig utan är fokuserade på sig själva. Dock är det lite svårt att släppa tanken att "alla" spanar in en och tänker typ "va gör den tjockisen här?".
När den tanken dyker upp i huvudet kommer nästa tanke som är "Den här tjockisen är här för att inte längre vara en tjockis" och med den tanken tänker jag kämpa på på gymmet.
 
Får se hur det blir ikväll. Förkylningen har inte etablerat sig ännu så blir förhoppningsvis en tur till gymmet.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-08-28 07:21:39

Så skönt att läsa att du behåller en sund inställning till träningen och att du hittar sätt att vända negativa tankar till någonting bra! Way to go!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela