Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Träning

Publicerad 2013-08-21 08:08:41 i Allmänt

Under juli när vi följde kick startprogrammet tränade vi varje dag och då var det styrka kombinerat med kondition.

De första 10 dagarna tränade vi hemma på vardagsrumsgolvet men kände att vi inte kunde ta ut oss lika mycket där som på gymmet så sen dess har vi tränat på gymmet.

 

Då hade vi ett träningsprogram vi följde och vi fick en ny övning varje dag. Nu när vi är på egen hand har jag lite svårt att sätta ihop ett bra program. Har kvar övningarna vi fick då och har tänkt att kombinera ihop dem så som jag får ett bra allsidigt program men det blir aldrig av.

 

De senaste gångerna jag har tränat har det därför blivit 1 timme crosstrainer vilket visserligen är skitjobbigt också och det bränner massa kalorier men skulle också vilja styrketräna.

 

I vintras när jag precis skaffat mitt gymkort gick jag på en del Zumbapass och provade även på Indoor Walking. Gillar båda dessa pass och har tänkt köra det någon gång i veckan.

 

Här är mina inbokade pass framöver:

 

I höst ska jag och min bästa kompis börja på Afrodans och det hoppas jag blir skitjobbigt och skitkul =) Verkar vara en härlig tränings/dansform men mycket trummor och stora rörelser.

 

Idag är gymväskan med till jobbet för första gången på flera månader då det blir ett pass Indoor walking direkt efter jobbet.

 

Vilken är er favoritträning?

Kommentarer

Postat av: Linda Svensson

Publicerad 2013-08-21 12:02:41

Vad du är flitig :)
Var hittar jag såna toppar? Lägger hellre pengar på något som fungerar än på skit som inte gör det :)

Svar: Tack Linda :) Har precis kommit igång med träningen och är nog lika villrådig när det gäller vissa saker som du är, typ proteinpulver och sånt. Det är något jag aldrig tänkt på tidigare.BHn köpte jag på Intersport men tror de andra stora sportkedjorna också har dem. Googla dem ;) och kolla efter återförsäljare.
theswedestgirl

Postat av: Linda

Publicerad 2013-08-21 13:58:33

Det ska jag göra. Ja jösses det är rena djungeln där ute :/

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela