Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Tjejmiddag

Publicerad 2013-08-31 16:08:54 i Allmänt

Nu känns det verkligen att hösten är på väg men den lite råkalla luften och det fina regnet. Innan har jag uthärdat hösten och vintern i soffan med film och massa "gott" att äta. I år ska jag ta mig igenom hösten och vintern genom att träna och sköta om mig själv =)
 
Idag var vi en sväng på stan för lite ärenden. Jag köpte lite nya träningskläder =) Vet inte hur många gånger jag det senaste halvåret har varit inne i någon sportaffär men det är säkert fler gånger än nånsin i mitt liv! Denna gången köpte jag en tunn överdragsjacka och tunna överdrags/träningsbyxor. Jackan är bra att dra på utanpå träningskläderna efter ett pass på gymmet när jag åker direkt hem och duschar. Har aldrig tidigare lagt några pengar på träningskläder men nu tycker jag det är kul =)
 

Ikväll blir det tjejmiddag hos min bästa kompis, Emma. Hon fyller år på tisdag så vi ska fira henne. Efter det blir det utgång. Vet inte när jag och Emma var ute sist, det måste vara år och dar sen så det ska bli väldigt kul =) Om jag orkar vill säga, är lite småförkyld men lite dans ska jag nog orka med.
 
Emma är en fantastisk vän och en av mina störta supporters i min viktresa =) Vi har känt varandra sen gymnasiet så det är några år. Hon är en vän som alltid har funnits där oavsett vad det är. Hon vet om hela min historia och vet vad jag har gått igenom och har hjälpt mig väldigt mycket att orka komma ut på andra sidan av det dåliga. Hon vet alltid vad hon ska säga och ger alltid bra råd. Hon är väldigt rolig att vara med och vi har hittat på massa kul saker genom åren.
Jag vet att vi kommer vara vänner resten av livet och att vi kommer sitta där som blåhåriga små damer på ålderns höst och prata om the good 'ol days. Tack för att du är min vän!!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-08-31 16:58:55

Nu är det min tur att bli tårögd :) Tack vännen för de fina orden. Ska bli skitkul ikväll!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela