Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Tårtkalas

Publicerad 2013-08-25 10:30:32 i Allmänt

Igår var jag på tårtkalas hos min storasyster som fyller år på tisdag. Jag visste innan att det inte skulle serveras mat så jag åt middag innan för att inte komma dit hungrig och vräka i mig av godsakerna.
 
Syrran vet om att jag genomgår min livsstilsförändring och vill undvika socker så hon hade fixat lite sockerfria godsaker till mig =) Tack för det!
 
Dock blev jag så lockad av alla godsaker hon bakat att jag tog några små smakprover. Det var typ 4 olika tårtor och kakor och bullar men jag spanade in de som såg godast ut och tog små bitar av dem. Lördag är min ätardag så tillät mig lite socker. Är dock förvånad över att de små bitarna räckte för mig, jag behövde inte mer.
Innan min viktresa hade jag säkert tagit en bit av varje tårta och en av varje bulle/kaka och sen kanske tagit om av det som var godast. Så är stolt över mig själv att jag klarade av att hålla tillbaka.
 
Efter att vi fikat klart följde jag med mina syskonbarn ut och studsade på deras studsmatta. Jag har inte studsat på en sån sen jag var liten och shit va kul det va :) Höll på i en halvtimme eller nåt och var helt slut sen. Vill tro att jag förbrände en del av kalorierna från kakorna :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela