Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Planering

Publicerad 2013-08-19 14:08:11 i Allmänt

Under dessa veckor har jag märkt hur viktigt det är att planera mina måltider. Enligt det program vi höll på med i juli så skulle vi äta var 3e timme. På vardagarna när jag jobbar är det inga som helst problem. Då ser dagen ut så här:
 
Kl 06 Frukost
kl 09 Mellanmål
Kl 12 Lunch
Kl 15 Mellanmål
Kl 18 Middag
Kl 21 Kvällsmat
 
Eller ja oftast byter vi plats på kvällsmaten och middagen så att vi kan träna lite tidigare på kvällarna. För att kunna hålla mina mattider så måste jag också ha med mig mat hemifrån varje dag, det blir alltså lite olika matlådor att bära på.
Så här såg det ut imorse efter att jag packat med all mat för denna arbetsdagen :)
 
Under helgen känner jag att det är svårare att hålla mina mattider. På jobbet är det ju samma varje dag + att jag har påminnelser om mellanmålen i Outlook som säger till. På helgen vaknar jag ju olika tider varje dag och sitter inte hemma hela dagarna så då blir det oftast lite mer improviserat och inte lika planerat. Dock försöker jag alltid att ändå få i mig de kcal jag ska ha och försöker välja det bästa alternativet på menyn om vi äter ute.
 
Gräddiga pastarätter, härliga pizzor och söta desserter finns det inte längre plats för i mitt liv.
 
Till lunch idag blev det lax med romsås och om 1 timme ska jag mumsa på keso och hallon =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela