Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Mina mål

Publicerad 2013-08-17 13:12:37 i Allmänt

Detta är något jag har funderat mycket på. Utan mål och delmål blir ju viktresan mycket svårare. 
 
Mitt slutgiltiga mål är satt till 1 maj 2014. Då ska jag ha gått ner 30kg. 
Om jag lyckas med detta men känner att det inte är tillräckligt så får jag ta ställning till det då. 30kg är för mig just nu jättemycket men det känns inte ouppnåeligt.
 
Mitt första delmål är att jag på min 30-årsdag ska väga under 100kg. Jag fyller år 7 november och jag har ca 8,5 kg att gå ner då. (Oops nu avslöjade jag visst vad jag väger. Äh skit samma).
 
Ett annat delmål är att kunna köpa en klänning på "vanliga" klädavdelningen till min 30-årsfest. För att nå dessa mål kommer jag träna minst 5ggr i veckan samt äta nyttigt och försöka hålla mig på 1500-1700 kcal/dag. Jag kommer tillåta mig en "ätardag" i veckan där jag inte kommer vara så strikt men inte heller gå bananas. Så håll tummarna för att jag klarar detta. Behöver allt stöd jag kan få. Kram

Kommentarer

Postat av: BR

Publicerad 2013-08-17 18:04:38

Åh, vad kul (eller ja.. kul är väl kanske fel ord) att vi har ungefär samma mål!
Jag har också som mål att hamna under 100, men 5 november! :) // L

Svar: Då har vi båda två lite jobb framför oss men det är något vi ska klara, eller hur?
theswedestgirl

Postat av: Linda

Publicerad 2013-08-17 18:10:41

Jag ska också gå ner 30 kg , helst 35 tills dess.. ska vi kääääämpa? :)

Svar: Visst ska vi kämpa! Vilket datum hoppas du vara i mål?
theswedestgirl

Postat av: Linda

Publicerad 2013-08-17 18:44:44

Jag vill gå ner 30 kg tills semestern nästa år, alltså juli :)

Svar: Det kommer nog inte va några problem. Jag hejar på dig!
theswedestgirl

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela