Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Måste tänka positivt

Publicerad 2013-08-22 20:07:22 i Allmänt

Efter gårdagens och morgonens ångest känns allt mycket bättre nu =) Sakta men säkert under dagen började jag släppa de negativa tankarna. När jag kom hem efter jobbet och blev mött av kramar, pussar och värmande ord från min sambo släppte de helt. Konstigt det där hur lite det krävs för att snöa in sig i det negativa och sen hur lite som krävs för att komma över det också.
 
Jag har ju en förmåga att alltid se det negativa i saker och ting istället för att fokusera på det positiva. Som t.ex eftersom jag inte ser någon skillnad på mig själv trots 7kg minus så ser jag inte det positiva i att ha gått ner så pass utan bara det negativa i att jag inte kan se det på mig själv.
Nu ska jag försöka tänka positivt och se de saker som jag faktiskt vet har hänt sen den 1e juli.
 
Idag är det den 22 augusti vilket innebär att det är 53 dagar sedan jag och sambon började vår viktresa. Här är lite siffror från dessa dagar.
 
Vi har tränat kanske 40dgr av 53 (ska inte tänka att det är 13dgr vi inte har tränat)
Jag har ätit godis 3ggr (inte varje dag som förut).
Vi har ätit pizza 1 gång annars ingen skräpmat .
Jag har hållt mig till mina 1500 kcal.
Jag har ökat min planka från 2 sek till 35 sek.
Jag har ökat från 0,5kg till 5kg på hantlar vid styrketräning.
Jag orkar 60min på crosstrainern mot typ 10min förut.
Jag har gått ner 7kg.
Jag har minskat 4cm över bysten och säkert någon i midjan också.
 
Detta är ju egentligen väldigt bra framsteg och det är detta jag verkligen måste fokusera på och inte vad vågen kommer visa imorgon på min vägdag. Jag har genomgått enorma förändringar både i kropp och knopp under dessa 53 dagar och jag tackar min älskling som fick mig att inse det och som pushar mig till att fokusera på detta.
 
Så här får ni en bild på mig från hur jag såg ut efter träningen häromkvällen. Istället för att fokusera på dubbelhakan och den tjocka magen ska jag nu fokusera på att jag faktiskt står där i träningskläder och är svettig efter 60 min stenhård träning.
 
Ha en riktigt trevlig och positiv kväll!
Therése
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela