Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Målbild

Publicerad 2013-08-20 16:10:24 i Allmänt

Jag har i alla år alltid skämts för min vikt och oftast inte vågat väga mig. Detta gör att jag inte har någon aning om vad jag har vägt genom åren.
 
Min målvikt är 80-85kg men jag har ingen aning om hur jag skulle se ut i den vikten eftersom jag inte vet när jag vägde det sist.
 
Tittade igenom min gamla foton på Facebook från så långt tillbaka som 2006 men hittar nästan ingen helkroppsbild på mig. Har aldrig varit förtjust i att bli fotad och är väldigt sällan nöjd med resultatet när kortet är taget. Det är nog ganska vanligt kan jag tänka mig bland oss som skäms över vår storlek.
 
Jag kan inte minnas när jag vägde så lite som 80-85kg sist och jag hade gärna hittat en gammal bild på mig där jag kanske vägde såpass. Tyvärr kraschade min laptop för några år sedan och då försvann flera tusentals foton och där hade jag säkert kunnat hittat ett som jag kunde ha som målbild.
 
Så här såg jag ut förra sommaren på semester i Budapest. Då vägde jag kanske 110kg. Usch vill verkligen få bort den där putande magen, tjocka låren och stora rumpan.
 
Som smalast var jag nog när jag var typ 16år. Anledningen till det var att jag från åldern 13-16år hade en korsett på mig dagligen för min scolios. Korsetten tryckte ihop mig och den satt åt så då kunde jag inte äta så mycket. Jag hade den hela högstadiet och en bit in på gymnasiet.
På sommarlovet mellan 1an och 2an på gymnasiet var familjen i Turkiet på semester. Under den veckan kommer jag ihåg att jag kände mig smal och fin. Kommer också ihåg ett kort på mig där jag är klädd i korta shorts och ett halternecklinne utan BH....Det var ett väldigt fint kort men den klädseln var det väldigt längesen jag kunde ha.
 
Drömmer om alla fina kläder jag kan köpa när jag inte längre måste hålla mig till "plus size". Vill att den dagen ska vara imorgon när jag kan få på mig ett par byxor i storlek 46. Kommer hoppa och studsa av glädje i provrummet när den dagen väl kommer.
 
Känner mig lite frustrerad idag och önskar att viktnedgången kunde gå mycket snabbare än vad den gör men samtidigt vet jag att 7kg på ca 7 veckor är en bra och hälsosam nedgång. Saknar tålamod just när det kommer till detta och vill se förändring nu!! Det kanske är där skon klämmer, just att jag själv inte kan se någon skillnad alls på mig (förutom på vågen).
 
När började ni som också har en viktresa att se skillnad själv? När märkte ni att kläderna började sitta lösare?
 
Kram Therése
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela