Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Fullspäckad lördag

Publicerad 2013-08-17 18:34:25 i Allmänt

Dagen började med 1 timme på crosstrainern. Detta är något jag för endast en kort tid trodde var något jag aldrig skulle orka då min kondition är sämst i världen. Därför är det jävligt skönt att se hur snabbt jag gör framsteg inom träningen.
 
 
 
Kommer ihåg min glädje när jag efter 2 veckor träning kunde stå i plankan i 25 sek mot 1-2 sek den första dagen jag tränade. Nu har jag tränat nästa varje dag i 7 veckor och känner verkligen skillnad i kroppen. Dock är den största skillnaden ändå i knoppen där min inställning till träning helt har förändrats. Nu blir jag faktiskt lite rastlös de dagar jag inte tränar och på morgonen när jag vaknar undrar jag när vi ska gå och träna =)
 
Efter träningen tog vi en sväng till stan där vi först gick till Gymgrossisten för att köpa lite proteinpulver samt en shaker. Just nu i Göteborg pågår Kulturkalaset så det blev en liten runda där också där vi bland annat kollade på en fotoutställning samt åt en väldigt god sallad med rökt lax. Jag älskar lax i alla former men speciellt kallrökt =)
 
 
 
Ikväll kommer några kompisar hit på middag. Det ska blir kul och maten som bjuds blir lax (som sagt älskar det), sallad med ljumna färskpotatisar och rom/kvargsås. Mums =) Fördelen med att bjuda hem folk mot att bli bortbjuden är helt klart att man kan bestämma menyn själv.
 
Efterrätten kommer våra gäster ha med sig så det vet jag inte vad det blir men idag är det lördag och jag har min ätardag så kommer smaka lite på efterätten oavsett vad det är. Var lite stolt över mig själv igår när jag tackade nej till den prinsesstårta det bjöds på på jobbet =)
 
Hoppas ni får en trevlig lördagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela