Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

En inre kamp

Publicerad 2013-08-30 10:48:38 i Allmänt

Det här med att gå ner i vikt är verkligen så himla mycket än bara kilon och centimetrar. Det handlar om en inre kamp också som inte har något med förändrade matvanor och träning att göra. Det handlar om den inre kamp eller snarare den inre förändring som också måste ske för att viktresan ska bli lyckad.
 
Vi har alla en bild av oss själva att det är så här vi är men är det verkligen sanningen? Jag har alltid sagt att jag är en person som inte tränar men se på mig nu, nu tränar jag och gillar det faktiskt. Så var det en sanning? Nä! Jag har också alltid intalat mig att jag är en person som ingen kommer tycka om/älska. Var det sant? NÄ! Inte det heller!
 
Jag tror att det är viktigt att våga se på sig själv ur nya synvinklar för att lyckas med en viktnedgång men även med livet i övrigt. Vi har hela livet på oss att utvecklas som personer och bara för att vi vid 18 blir vuxna så betyder ju inte det att vi är klara med vår personliga utveckling. Tänk vad tråkigt det hade varit att vara exakt likadan resten av livet, nä fy =)
Det är dock läskigt att ändra inställning om sig själv och att börja se på sig själv med nya ögon. All förändring är läskig och det är nog därför väldigt lätt att man fastnar i de gamla invanda spåren.
 
Jag kämpar varje dag för att ändra min syn på mig själv och se det alla andra verkar se istället för något jag själv har hittat på. Under alla år har jag alltid varit väldigt nedsättande mot mig själv och alltid tvivlat på att jag duger men jag jobbar för fullt på att ändra detta.
 
Under många år har jag önskat att jag vore si eller så, eller helt enkelt önskat att jag var någon annan men nu känner jag att varför jag ska vara som någon annan när jag kan vara mig själv? En unik person som inte är som någon annan. Jag läste ett väldigt bra citat från Oscar Wilde om detta:
 

Oscar Wilde verkar ha varit en väldigt smart snubbe för han har sagt många tänkvärda saker. Han sa också detta:
Det här ska bli mitt nya personliga motto och något jag ska sträva efter varje dag.
 
Allt det stöd och de positiva kommentarer jag har fått från de i min närhet och er som läser bloggen hjälper mig mer än ni anar. Är oerhört tacksam för att ni finns här och peppar mig mot att nå mina mål =) TACK!!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sofi

Publicerad 2013-09-03 17:52:46

Grymt bra jobbat! Kul att läsa om någon som faktiskt tar tag i sitt liv!

Svar: Tack så mycket :) Det har varit väldigt mycket snack och liten verkstad tidigare för min del men denna gång ska jag lyckas!
theswedestgirl

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela