Mitt lättare liv

Välkommen att följa mig på min resa mot ett lättare liv. Här kommer jag skriva om min kamp för att förändra min livsstil till en mer hälsosam sådan!

Ångestfylld dag och kväll

Publicerad 2013-08-22 15:17:32 i Allmänt

Igår skrev jag om min ful och feldag...när jag skrev det kände jag mig ändå ganska ok. Efter det satt jag och tittade igenom en hel del gamla foton och blev deppig när jag så tydligt kunde se hur jag blev större från år till år. Jag förstår verkligen inte hur jag kunnat låta mig förfalla på det sättet och bara fortsätta blir större och större. MEN DET ÄR DET STOPP PÅ NU!!!
 
När jag är inne i mina negativa tankar får jag lätt ångest över helt andra saker också och då blir ångesten bara värre. Den där onda spiralen är ingen höjdare alltså.
 
Jag är orolig för min framtid när det gäller jobb. Just nu har ett vikariat som receptionist på ett bostadsbolag och här har jag jobbat sen oktober förra året. Trivs väldigt bra men tyvärr har jag bara 2mån kvar och efter det har jag ingen aning om vad jag ska göra. Har varit arbetslös i perioder förut och jag vet att jag väldigt lätt "går ner" mig när jag bara går hemma och drar. Tittar varje dag efter jobb på nätet men har hittills inte hittat något som verkar intressant.
 
Är utbildad inom turism och har jobbat som reseledare i många år och har svårt att bestämma mig om det är turism jag vill hålla på med. Resebranschen är så himla tuff, få jobb och relativt dåligt betalt, men det är ju så kul =)
 
Jaja everything happens for a reason eller hur va det nu?
 
Den ångest jag kan känna över saker idag är som tur var mycket mer flyktig än för inte så längesedan. När jag gräver ner mig ordentligt så lyckas jag ändå ganska snabbt ta mig upp igen. Kanske har det något att göra med att jag nu får höra saker som detta ibland:
 

Kärleken gör en helt klart starkare =)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

theswedestgirl

Jag är en 29-årig tjej som genom åren har haft det tufft vilket har resulterat i många kilos övervikt och väldigt dålig självkänsla. Nu har jag dock bestämt mig för att bli en hälsosam person samt för att det är dags att jag börjar tycka om mig själv. Jag vet att jag har mycket jobb framför mig tills jag är i mål men jag har en vilja av stål och tänker inte ge upp denna gång.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela